luni, 3 octombrie 2011

7/8.09.2011 - Pelerinaj la mănăstiri si concursul Toaca si copilul

            O activitate recenta a parohiei noastre care a lăsat o amintire frumoasă în viețile enoriașilor participanți a fost un pelerinaj de două zile la mănăstiri din zona Neamțului și nu numai. Toți cei 50 de pelerini am parcurs un traseu ce a numărat zece mănăstiri și schituri, dar și alte obiective cum ar fi Cetatea Neamțului și Zimbraria.

 



               
           ”M-au impresionat toate cele văzute, dar câteva din ele nu le voi uita: liniștea din Mănăstirea Popăuți, frumusețea parcă din rai de la Cămârzani, Peștera Sfintei Teodora unde ca prin minune am ajuns cu toții, tineri și bătrâni, muzeul Mănăstirii Neamț și atmosfera cu cântec și voie bună de pe autocar”, mi-a mărturisit ulterior Daniela Simion, participant la pelerinaj.


              O altă tânără, Florentina, a declarat apoi: „Am fost găzduiți la M. Sihăstria; aici am primit două mese, am participat la Priveghere, Maslu și Sf. Liturghie, am văzut chilia Părintelui Cleopa și ne-am rugat lângă mormântul sfinției sale. A fost foarte frumos”.


*

            Cu o lună înainte de a se pleca în pelerinaj, în cadrul Programului ”Hristos împărtășit copiilor” care la Orășeni Vale se fac după Vecernia Mare de Sâmbătă seara, a fost lansat concursul ”Toaca și copilul”. În vederea câștigării concursului, cei înscriși au învățat să bată toaca, iar în duminica premergătoare pelerinajului, după Sfânta Liturghie, jurizați de consilierii prezenți, tineri bătând toaca, au încercat să câștige ”premiul cel mare”, adică gratuitatea excursiei de două zile la mănăstiri.


            Cel mai bun dintre toți a fost elevul Andrei Budeanu care este acum nelipst de la toate slujbele ajutând adesea atât în clopotniță cât și în Sfântul Altar. Ceilalți participanți au primit ”premii de consolare”, constând în iconițe, cărți de rugăciuni și cu conținut religios și, bineînțeles, dulciuri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu